דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוט נט או ג`אווה? 

מאת    [ 10/09/2008 ]

מילים במאמר: 706   [ נצפה 4763 פעמים ]

תגיות: pCon, דוט נט, ג'אווה, .net, תכנות

המסר העיקרי הוא - ג'אווה ודוט נט הנן שתי פלטפורמות פיתוח מוכרות ואהובות, ולכל מפתח יש את השפה והפלטפורמה המועדפת עליו. אבל כיצד יכול ארגון לבחור בין השתיים? מה היתרונות והחסרונות שלהן? האם ניתן לשלב ביניהן? מה המגמות המשפיעות על התחום? תשובה לכל שאלה.

בחירה קשה

ג'אווה כבר נמצאת איתנו 12 שנה, ודוט נט - שש שנים. שתיהן מציעות סביבות פיתוח עשירות ומבוססות ושכבת ביניים וירטואלית בינן לבין המחשב, שמספקת גמישות מיוחדת. לאורך השנים התאמצו Sun, העומדת מאחורי ג'אווה, ומיקרוסופט העומדת מאחורי דוט נט, להעניק למפתחים סיבות לבחור דווקא בפלטפורמת הפיתוח שלהן, אך כיום, מדובר בשתי תפיסות חזקות ומבוססות, שנעות במקביל בארגונים.

נדגיש, כי מדובר בפלטפורמות רחבות ולא לגמרי זהות ולא בשתי שפות פיתוח, אשר ניתן להשוות בצורה ישירה ופשוטה.

"סאן נותנת שני סוגי פתרונות, פתרונות למפתחים מצד אחד ולקהל המשתמשים ב-IT ככלי לקידום עסקי. החברה פועלת כדי להביא יותר ויותר פתרונות לעולם הקוד הפתוח לטובת משתמשי ה-IT, והיא מביאה קשת שלמה של פתרונות שכוללת את ג'אווה, OpenSolaris ו-MySQL שנרכשה לאחרונה." כך אמר לאחרונה בועז יהודה מנכ"ל סאן ישראל בכנס למפתחי ג'אווה, שנערך זאת השנה השנייה. המאחד את הכל והמסר המרכזי של החברה, הוא כי ג'אווה יכולה להציע פתרונות לכל מרחבי ה-ICT, פתרונות שבהם קל לפתח, ולהבטיח גמישות, סקלאביליות ואבטחה מקצה לקצה.

מיקרוסופט מתארת את דוט נט כמודל תכנות כולל ועקבי לבניית יישומים, שיכולים לעבוד עם תהליכים עסקיים מגוונים, בממשק משתמש מתקדם וברמת אבטחה גבוהה. גם היא מתבססת על מודל דומה לזה של ג'אווה, בו התוכנה שרצה, מופרדת מהמחשב על ידי "מכונה וירטואלית" וכך לא חייבת להיות תואמת למפרט החומרה שלו. ג'אווה ידועה כנפוצה מאוד בטלפונים סלולאריים, אך גם דוט נט מתבטאת במחשוב נייד, באמצעות הגרסאות הניידות של חלונות. יתרון מעניין שלה, היא ההכרה בחלקים מרכזיים שלה כסטנדרטים של ISO ו-ECMA.

מגמות רבות משפיעות על התחום, ביניהן פופולאריות גואה של הקוד הפתוח, העובדת כמובן לטובתה של ג'אווה, אך גם אתגרי אבטחה, ווב 2.0, SOA וניידות.

לשתי המתחרות יש גם לא מעט חסרונות, בעיקר בתחום המורכבות והסדטנרטיזציה. מגבלה משותפת לשתיהן, היא איטיות יחסית, הנגרמת בגלל שכבת התיווך הוירטואלית. לכן, הן לא אידאליות, עבור יישומים שדורשים רמת ביצועים גבוהה בזמן אמת. פתרון חלקי לכך, שמציעות שתיהן, הוא קומפילציה (המרת הקוד לשפת מכונה) בזמן אמת (רק של הפקודות שעומדות להתבצע כעת).

מעל 6 מיליון מפתחים בג'אווה בעולם. בסקר Info-Tech Research מ-2007, דוט נט נראתה פופולארית יותר מג'אווה בקרב ארגונים מכל הגדלים והתעשיות; כ-49% מהארגונים התמקדו בעיקר בדוט נט, עם 12% נוספים שהשתמשו אך ורק בדוט נט - זאת בהשוואה ל-20% בלבד של ארגונים שהתמקדו בעיקר בג'אווה, עם 3% בלבד שעבדו אך ורק עם ג'אווה. לגבי העתיד, Info-Tech Research מאמינה כי דוט נט תמשיך להוביל בשוק הפלטפורמות לפיתוח יישומים, אך מזהירה את מיקרוסופט לא לשכוח שג'אווה עדיין בתמונה ולחלוטין לא מחוץ למשחק.

שירותים שכדאי להכיר עבור ג'אווה:

? אתר ג'אווה הראשי - כולל אזור למפתחים, המהווה נקודת פתיחה לקבלת מידע על השפה ועל עבודה איתה - www.java.com.

? מרכז פיתוח - ל-Sun יש אתר פיתוח בישראל (SIDC) שנוסד ב-1997 - il.sun.com/communities/developer.

? Azul Systems - מציעה התקן חומרה ייחודי, שמתחבר לרשת הארגון ומייצר מאגר מעבדים וזכרון, הזמין עבור כל JAVA Machine. ההתקן מאיץ יישומי ג'אווה ומבצע ניקוי זכרון אוטומטי (של זכרון שתוכנות לא שיחררו - נחשב למטרד משמעותי) ברמת החומרה. מאי55.

? NetBeans - פלטפורמה לפיתוח יישומי דסקטופ מבוססי ג'אווה, שמציעה תמיכה בג'אווה מרמת השרת ועד מחשוב נייד. זה הוא כלי פתוח לגמרי, ניתן להרחבה בקלות, עם מגוון רחב של עזרים למפתחים - www.netbeans.org.

עבור דוט נט:

? מיקרוסופט - דף הבית של מיקרוסופט בעברית, המתמקד בדוט נט - www.microsoft.com/israel/net/.

? מרכז פיתוח - מיקרוסופט מציעה גם אתר בשם .NET Framework Developer Center עם מגוון משאבים, הורדות, הדרכות וכו' - tinyurl.com/6pxdes.

? AVIcode - מציעים את AVIcode Intercept Studio, לניטור בריאות יישומים שפותחו בדוט נט.Efficens Software.

אלה רק חלק מהמוצרים והשירותים המוצעים. רשימה מפורטת ניתן למצוא בתחקיר שערכנו בנושא.

לסיכום

מומלץ להתעדכן בהתפתחויות בתחום זה, מאחר ולשתיהן יש הרבה מה להציע. בחירה מושכלת, וניצול היתרונות היחסיים של כל שפת פיתוח לכל יישום ספציפי, יקדמו את הפיתוח בארגון.

הערה חשובה - הסיפור על דוט נט וג'אווה לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על השימוש בתמריצים, יתרונותיהם וחסרונותיהם. איך נחשפים לסיפור כולו וגם מרוויחים יותר זמן פנוי?http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSignup25.asp

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב